Mål for læringsudbytte
Efter gennemførelsen af SIFs uddannelse i supervision, vejledning og gruppefacilitering er det målet,
at du tager følgende læring med dig:
- En viden om baggrunden for supervision som praksisform – formål og kontekst
- En forståelse af hvad, der karakteriserer supervision som praksisform og hvordan man kan definere og afgrænse aktiviteten fra andre samtaleformer
- Et kendskab til grundtanker inden for det narrative og systemiske felt
- Færdigheder i at planlægge og påbegynde et individuelt supervisionsforløb.
- Viden om forskellige narrative samtale-teknikker i supervisionsrummet
- Færdigheder i at arbejde med egen lytning og i at afdække temaer for supervisionen
- Færdigheder i at stille spørgsmål med et systemisk-narrativt afsæt
- En kompetence til at kunne arbejde med den individuelle samtale inden for det afgrænsede supervisionsrum.
- En viden om forskellige gruppesupervisionsformer
- En kompetence i at etablere kontekst for supervisionsarbejdet – både gennem forberedende aktiviteter og i selve supervisionsprocessen
- Færdighed i at anvende narrative bevidningsformer og reflekterende teams som en del af supervisionsarbejdet
- En viden om hvordan kreativitet, billeder og leg kan bringes i anvendelse i supervisionsrummet
- Færdighed i at anvende grafisk facilitering og tavlepraksis i supervision
- En forståelse af relevante sammenhænge mellem sprog og magt i supervisionsrummet.
- En viden om forskellige tilgange til forståelse af traumer i supervisionssammenhæng
- En forståelse for relevante sammenhænge mellem krop og sind i supervisionssamtaler
- Færdigheder i at kunne arbejde i rum med høj intensitet
- En kompetence i forhold til professionel egenomsorg